Als u uw iPhone niet kunt inschakelen, denkt u misschien na over wat het probleem is of moet u misschien een nieuwe kopen. Dit is het veelvoorkomende probleem waarmee de meeste iPhone-gebruikers te maken hebben, maar er zijn talloze manieren om je iPhone te repareren voordat je besluit hem te vervangen door de nieuwe.
Als u uw iPhone niet kunt inschakelen, beschrijft dit artikel u in detail alle stappen die u moet nemen om weer toegang te krijgen tot uw iPhone.
Er zijn meerdere manieren om dit probleem op te lossen, die hieronder worden gegeven:
- Start de iPhone opnieuw op
- Laad de iPhone op
- iPhone terugzetten naar fabrieksinstellingen
- Zet de iPhone in de DFU-modus
1. Het herstarten van je iPhone kan je misschien helpen bij het oplossen van de fout
De optie om je iPhone opnieuw op te starten klinkt misschien stom en soms zullen mensen het niet eens serieus nemen. Vertrouw ons echter als we zeggen dat het opnieuw opstarten van een apparaat om het probleem op te lossen de eenvoudigste en snelste oplossing is voor de problemen die te groot lijken.
Als u uw iPhone nog steeds niet kunt inschakelen, zelfs niet nadat u hem opnieuw hebt opgestart, moet u eerst een paar seconden op de aan/uit-knop in de rechterhoek van de telefoon drukken. Deze truc kan je helpen om je telefoon meteen aan te zetten.
In een ander scenario waarin de telefoon is ingeschakeld, ziet u waarschijnlijk de schuifregelaar op het scherm verschijnen. Het zou je aanbieden om je telefoon uit te zetten. U moet het uitschakelen en vervolgens weer inschakelen om te zien of het probleem zich blijft voordoen of niet.
2. Sluit de oplader aan op uw iPhone om het probleem op te lossen
Een andere handige truc om je iPhone aan te zetten, is door hem aan te sluiten op de oplader. Meestal realiseren we ons niet dat hun batterij leeg is en als de telefoon eenmaal volledig is uitgeschakeld, denken we dat het probleem zo groot is als dat er iets misgaat in de machine.
Het is echter alleen de batterij die leeg is en niets anders en het enige dat u hoeft te doen, is uw telefoon aansluiten om op te laden. Het is noodzakelijk om de iPhone op te laden om de telefoon te laten werken. Om dit te testen, moet u uw telefoon aansluiten op uw computer of een oplader in de muur.
Laat het minimaal 15 tot 30 minuten opladen om het resultaat te zien. Het kan automatisch worden ingeschakeld of u moet mogelijk de aan/uit-knop ingedrukt houden om uw iPhone in te schakelen. Als u denkt dat uw telefoon leeg is, maar het aansluiten op de oplader niet helpt, is het mogelijk dat de kabel van uw oplader niet goed werkt. In dit geval moet u proberen dit probleem op te lossen met een andere kabel om twee keer te controleren of het probleem blijft bestaan of niet.
3. Het herstellen van de iPhone naar de fabrieksinstellingen is een andere effectieve manier
Als de bovengenoemde opties niet werken, overweeg dan om je iPhone terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dit proces wist alle gegevens en instellingen op uw telefoon. Zorg ervoor dat u vóór het terugzetten een back-up van al uw gegevens maakt en alle instellingen synchroniseert om te voorkomen dat u alles kwijtraakt en teruggaat naar het begin.
Dit proces kan veel problemen helpen oplossen, waaronder deze. Volg deze eenvoudige stappen om je iPhone te herstellen:
- Het eerste dat u hoeft te doen, is de USB-kabel of bliksemkabel van de iPhone in de poort steken, maar het andere uiteinde niet op uw computer of pc of Mac aansluiten.
- U moet de Home-knop van de iPhone ingedrukt houden voordat u deze op uw pc aansluit.
- Houd de Home-knop ingedrukt en sluit het andere uiteinde van de USB-kabel aan op je apparaat
- Hiermee wordt iTunes geopend, waarna u de iPhone in de herstelmodus moet zetten en iTunes de iPhone volledig moet laten herstellen.
4. Door de iPhone in de DFU-modus te zetten, kunt u het probleem oplossen
In sommige zeldzame gevallen wordt uw iPhone niet ingeschakeld omdat deze gewoon niet opstart. Dit kan gebeuren nadat je je iPhone hebt gejailbreakt of wanneer je een iOS-update probeert te installeren zonder voldoende batterijduur. Probeer in dit geval uw telefoon in de DFU-modus te zetten om het probleem op te lossen.
Volg deze eenvoudige stappen die hieronder worden gegeven:
- Sluit uw iPhone aan op uw computer, laptop of een ander beschikbaar apparaat.
- Houd de aan/uit-knop 3 seconden ingedrukt en laat deze knoppen vervolgens los.
- Houd de aan/uit-knop en de Home-knop samen ongeveer 10 seconden ingedrukt.
- Laat de aan/uit-knop los, maar houd de Home-knop ongeveer 5 seconden ingedrukt.
- Als het scherm zwart blijft en er niets verschijnt, bevindt u zich in de DFU-modus.
- De volgende keer krijgt u bepaalde instructies op het scherm te zien die u moet volgen om van het probleem af te komen.
Als een van de bovenstaande opties niet helpt, neem dan contact op met de geautoriseerde bron
Als uw iPhone na al deze stappen nog steeds niet wordt ingeschakeld, is het mogelijk dat het probleem te ingewikkeld is om het zelf op te lossen. In dit geval moet u contact opnemen met een geautoriseerde bron of Apple-bedrijf om een afspraak te maken. U moet de status van de garantie van uw iPhone controleren voordat u vertrekt, omdat dit u geld kan besparen op reparaties.
Voordat u echter besluit naar een Apple Store of een reparatiecentrum te gaan, moet u ervoor zorgen dat u alle mogelijke stappen voor probleemoplossing hebt geprobeerd om de betreffende fout op te lossen.
Bovendien moet u uitgebreid onderzoek doen naar de beste reparatiecentra die in uw regio zijn gecertificeerd. Als je eenmaal je onderzoek hebt gedaan en geen greintje twijfel hebt over hun geloofwaardigheid, alleen dan zou je ze je telefoon moeten vertrouwen, omdat veel ongetrainde mensen en niet-experts de telefoon uiteindelijk meer beschadigen, waardoor deze onherstelbaar wordt.