De mening van de auteur is volledig van hem of haar (exclusief het onwaarschijnlijke geval van hypnose) en weerspiegelt mogelijk niet altijd de mening van Moz.
In de aflevering van Whiteboard Friday van vandaag leidt digitale marketingexpert Amanda Milligan je door de drie onderdelen waaruit een contenttrechter bestaat om autoriteit op te bouwen, evenals de soorten content die in elk onderdeel passen.
Klik op de whiteboard-afbeelding hierboven om een versie met hoge resolutie in een nieuw tabblad te openen!
Videotranscriptie
Hallo iedereen. Mijn naam is Amanda Milligan. Ik ben hoofd marketing bij Stacker Studio en ik ben hier om te praten over iets dat ik heb verzonnen en waarvan ik hoop dat het erg nuttig voor jullie allemaal is. Het is de gezaghebbende inhoudstrechter.
Dus de reden dat ik dit heb samengesteld, is vanwege gesprekken die ik met mensen had over ik heb het altijd over gezaghebbende inhoud en ik realiseerde me dat er een mismatch was tussen wat andere mensen dachten dat ik het had en waar ik het over had. Wat ik me realiseerde, is dat er zoveel verschillende soorten zijn en dat we erover moeten nadenken in een bepaalde context. tot. Dus wat ik vandaag ga doen, is door die verschillende categorieën lopen, uitleggen hoe ik erover denk, en dan zou ik graag je feedback horen nadat ik dit heb gezien als er iets is dat ik heb gemist of iets anders dat we zouden moeten onderzoeken.
Beslissing
Dus laten we hier onderaan beginnen met onze favoriet, de beslissingsfase. Ik heb hier geschreven: “Laat zien dat uw merk de beste oplossing is.” Dus in termen van het opbouwen van autoriteit in de beslissingsfase van de trechter, probeer je te versterken dat de persoon die op je website of waar dan ook is, de juiste beslissing neemt. Ze zijn er bijna toch? Alsof ze zo ongeveer hebben besloten dat ze met je mee willen gaan. Geef ze geen reden om aan zichzelf te twijfelen of zich terug te trekken.
Demo’s
Zoals je veel mensen dit ziet doen, zijn demo’s hier een goed voorbeeld van. Zelfs demo’s zouden bijna iets hoger in de trechter kunnen staan. Maar het is een manier om mensen gerust te stellen, oké, deze tool doet wat ik dacht dat hij deed. Ik krijg de bevestiging dat alles wat ik nodig heb er is. Ik zie het voor me. Ik hoef het niet alleen te baseren op wat ze me vertellen. Ik krijg het uit de eerste hand te zien. Dat helpt om autoriteit op te bouwen.
Getuigenissen
Getuigenissen, vooral in de B2B-wereld, zie je vaak naast een contactformulier met getuigenissen, en dat is een manier om te zeggen: “Je hebt gelijk. Je wilt dit contactformulier of dit leadformulier invullen Kijk eens naar deze gezaghebbende merken die ons in het verleden hebben vertrouwd.” Ze maken dus gebruik van de autoriteit van hun vorige of huidige klanten om te laten zien dat ze met geweldige bedrijven zoals het uwe werken en om te valideren dat u de juiste beslissing neemt.
Recensies
Hetzelfde met beoordelingen. Of het nu uw productrecensies zijn of alleen de sterbeoordelingen, de gemiddelde sterbeoordelingen op een platform van derden, u zult zien dat dit veel voorkomt, validatie door derden, en u zult ook horen dat hiernaar wordt verwezen als soortgelijke autoriteitssignalen . Het kunnen logo’s van klanten zijn of plaatsen waar u bent gepubliceerd, dat soort dingen. Al deze blijven hangen op conversiepagina’s omdat ze u proberen te valideren: “Ja, werk met ons samen. Het is een goede beslissing.”
Dat is dus het beslissingsgedeelte van de trechter.
Overweging
Overweging wordt een beetje vager. Dus je probeert te laten zien dat je de nuance van de problemen van je publiek begrijpt en dat je een goede oplossing voor hen zou kunnen zijn. Het hoeft niet altijd uw product of dienst te bevatten, maar het kan wel. Wat het echter wel moet doen, is weerspiegelen dat u een zeer goed begrip heeft van uw koperspersona’s en uw potentiële klanten.
Casestudy’s
Veel van de voorbeelden zijn dus casestudy’s. Dat is een beetje meer gebrandmerkt, maar je laat zien dat ik weet wat je probleem is en ik kan je laten zien hoe we dit opnieuw hebben gedaan voor andere bedrijven die vergelijkbaar zijn met het jouwe en hoe we succesvol waren.
How-to’s en handleidingen
Maar dan heb je ook meer hoger in de trechter voorbeelden van how-to’s of handleidingen. Dus als je het weet, als je je zoekwoordonderzoek of je vragenonderzoek hebt gedaan en je begrijpt waar je doelgroep of zelfs een beetje meer van een algemeen publiek naar op zoek is in je ruimte en je bent in staat om inhoud te maken die antwoordt die vragen, mensen gaan je vertrouwen omdat je ze helpt.
Nogmaals, we hebben het niet alleen over inhoud. Als we uitzoomen, zijn er andere doelen voor inhoud. We hebben het al over een aantal van hen – bekering. Maar als we het hebben over alleen autoriteit, dan bouw je autoriteit op door te laten zien dat je de antwoorden op hun vragen kent, punt uit. Dus het denkproces hier is: wat zijn de beste vragen die we kunnen beantwoorden, waar ze ook vallen, zolang we maar laten zien dat we om ze geven en we de beste mensen zijn om hun vragen te beantwoorden?
Bewustzijn
Dan hebben we bewustzijn. Dit is waar mijn carrière voornamelijk op is gebaseerd, dus ik ben een beetje bevooroordeeld in de richting van bewustzijn, omdat ik denk dat dit de grootste kans is voor marketeers. Vooral in het begin is het zinvol om hier aandacht aan te besteden. Je weet dat je moet converteren. Als je het verkeer krijgt, weet je dat je die mensen wilt converteren. Begrijp het helemaal. Maar ik denk dat de grootste kans en waar veel mensen hun concurrenten kunnen overtreffen, hier is, met name het opbouwen van bewustzijn en gezaghebbend bewustzijn.
De manier om dat te doen, is door inhoud te maken die niet specifiek gaat over wat u probeert te verkopen, maar over grotere onderwerpen in uw branche en dit op een bepaalde manier doet.
Dus dat is het andere. Of je nu iemand in huis hebt die al een expert is, je kunt daar zeker gebruik van maken, maar velen van ons hebben dat niet. Velen van ons zijn bij bedrijven waar er al iemand is die een beetje beroemd is in het veld en iedereen al van nature vertrouwt. U moet dus proberen na te denken over hoe u inhoud kunt maken die autoriteit aan de bovenkant van de trechter gaat opbouwen.
Nieuwswaardige inhoud
Bij Stacker zijn we een nieuwslijn die verhalen maakt, meestal op basis van gegevens. We creëren nieuwswaardige content namens onze merkpartners. We opereren dus in de top van de trechter. Nieuwswaardige inhoud is in wezen alles wat een nieuwssite het waard acht om op te pikken. Dus dat is een heel andere strategie en een heel andere Whiteboard Friday.
Maar alle soorten originele gegevens zijn ook van toepassing. Veel bedrijven houden enquêtes of gebruiken interne gegevens en delen die, en dat is echt interessant voor het publiek. Nogmaals, je zou wat digitale PR kunnen doen en dat opgepikt krijgen. Of ook heel gebruikelijk zijn jaarverslagen, en daarvoor zijn vaak interne gegevens nodig en levert informatie en trends aan een bredere branche in hun voordeel.
Maar het verschil hier is dat u lezers probeert te laten zien dat u bereid bent tijd en geld te investeren in het maken van inhoud die niet alleen over verkopen voor u gaat. Het gaat erom het bredere publiek te helpen. Maar het gaat er ook om Google dit te laten zien. De manier waarop dat gebeurt, is wanneer u nieuwswaardige inhoud of een soort van digitale PR-inhoud maakt en geweldige nieuwsvermeldingen en links verdient, dat geeft aan Google aan dat u ook een autoriteit bent, en daarom wordt er veel gemist kans als u dit deel van de trechter niet doet.
Dus zo denk ik erover. Ik hoor graag hoe je erover denkt. Als dit een onderwerp is dat je interesseert, houd ik een nieuwsbrief bij waarin ik de hele tijd over dit soort dingen praat. Het heet ‘Nieuwswaardig’ en dat kan ga naar deze url hier en abonneer en zeg hallo. Als je erop reageert, is het mijn e-mail, dus voel je vrij. Maar ook, zoals je kunt zien, praat ik non-stop en kan ik voor altijd over marketing praten, dus aarzel niet om me te tweeten. Ik hou ervan nieuwe mensen te ontmoeten en te praten over inhoud, autoriteit, nieuwswaarde, al dat goede spul.
Dus in de tussentijd, heel erg bedankt voor het kijken. Ik stel het zeer op prijs en ik hoop je snel te spreken.